Link z użyciem tagów meta OpenGraph

Zadbaj o wizytówkę dla swojej strony, czyli jak się pokazać (parę słów o tagach Open Graph)

Meta tagi Open Graph – ale co to właściwie jest?

Dostałeś kiedy na Facebooku, w aplikacji iMessage albo w innym komunikatorze linka do jakiejś strony internetowej? Głupie pytanie. Oczywiście, że dostałeś! Nie raz i nie dwa!

A pamiętasz jak wyglądał ten link? tak: https://www.zadbanastrona.pl/? Albo może tak:

Czy tak?

O borze szumiący….  ile ja się namęczyłam z tym, aby dojść o co chodzi. Moje pierwsze strony www tworzyłam bezpośrednio w HTMLu, w edytorze tekstowym. Bez żadnych „fancy” narzędzi. Czysta zabawa programistyczna. No i oto moje pierwsze, piękne, wymuskane dziecko idzie w świat. Wysyłam wszystkim znajomym i przyjaciołom linka do strony i….

Rozpacz, płacz i zgrzytanie zębów. Link wygląda smutno, niebiesko i niezachęcająco, zawiera „dziwne” httpsy i znaki. Nie ma zachęcającego obrazka ani opisu. DLACZEGO?!!! 

Zaczęłam zgłębiać otchłanie Internetu. I co? I nic. Myślę, że nie byłam w stanie dokładnie sprecyzować czego szukam. I w końcu się poddałam. 

Jakiś czas później zaczęłam uczyć się WordPressa. Koniec końców natrafiłam najbardziej niezbędną i najlepiej znaną każdemu wordpressowcowi wtyczkę jaką jest  Yoast SEO. Więcej o tej wtyczce napiszę zapewne innym razem. Ale dziś chciałam Ci coś pokazać:

TADAM!!

Yoast SEO robi to, o czym od lat marzyłam!!. Pozwala na stworzenie pięknego przyjaznego linku, takiej wizytówki strony. Dzięki temu w końcu dowiedziałam się czego szukam.

Otóż okazuje się, że robotę robią tzw: meta tagi Open Graph

Open Graph funkcjonuje od 2010 roku i został stworzony przez pracowników Facebooka jako zestaw reguł do lepszej komunikacji między portalem społecznościowym a serwisami zewnętrznymi (np. Twoim blogiem). ” (dzięki LH.pl :))

Po bardzie techniczne szczegóły odsyłam właśnie do podlinkowanego powyżej artykułu, nie widzę bowiem sensu, aby się powtarzać (nadmiernie). W każdym razie jeśli jesteś użytkownikiem WordPress to wszystko czego potrzebujesz to wtyczka Yoast SEO (której i tak pewnie potrzebujesz do innych rzeczy 😉 ). Dzięki tej wtyczce możesz sobie dokładnie skonfigurować jak będzie wyglądała wizytówka Twojej strony – jaki obrazek będzie wyświetlał się wraz z wysyłanym linkiem, co będzie napisane, jak będzie wyświetlał się tytuł strony. Bajka! I w dodatku taką wizytówkę możesz sobie ustawić osobno dla każdej z podstron i dla każdego wpisu. Nawet dla kategorii.

To co fajne w Yoast SEO to to, że pozwala skonfigurować za jednym zamachem wizytówkę dla Googla, dla wysyłanych linków w WhatsApp czy iMessage ale też właśnie dla Facebooka czy innych mediów społecznościowym. Możesz zobaczyć jak link do Twojej strony będzie wyglądał na różnych portalach dzięki wtyczce do Chrome Open Graph Preview

Albo korzystając ze strony: www.opengraph.xyz. Na tej ostatniej stronie znajdziecie zresztą dość dużo ciekawych informacji o Open Graph – z tym, że po angielsku.

Podsumowując: 

Open Graph w praktyce czyli co zrobić, aby mieć piękną wizytówkę strony www w postaci linku z opisem i zdjęciem?

  1.  Jeśli masz stronę na WordPressie – zainstaluj wtyczkę Yoast SEO
  2.  w trybie edycji strony w edytorze WordPress na dole strony znajdziesz ustawienia wtyczki Yoast SEO – zakładka SEO (domyślnie otwarta) i sekcja podgląd Google,
  3.  opis swoją stronę jak chcesz,
  4.  ustaw obrazek swojej wizytówki – linka jaki chcesz ustawiając obrazek wyróżniający (prawa strona edytora WordPress – cały czas jesteśmy na tej samej stronie w trybie edycji!) – zakładka „strona”, sekcja „obrazek wyróżniający”,
  5. zaktualizuj stronę (zapisz zmiany),
  6. wrzuć adres strony w „sprawdzarkę” – www.opengraph.xyz – pamiętaj, by wpisać pełen adres, wraz z https lub http,
  7.  wysyłaj wszystkim piękne linki swojej strony!

Mam nadzieję, że trochę Ci pomogłam! Jak coś – pytaj, pisz, i podawaj dalej!
Pięknego dnia!

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *